onsdag 28 september 2011

Ridsport i media?

Jag läste denna debattartikel på Hippson Gärna mer ridsport i media och jag kan inte annat än att hålla med.

Många som håller på med ridsport tycker nog att ridsport visas för lite i media. Tv-tiderna för ridsport är dåliga tycker jag, jag missade varje sändning som var på EM för att det var mitt på dagen eller sent på kvällen. Att Roffe fick EM-guld fick jag veta på Facebook när någon hästtidning (om det var Hästmagazinet eller Ridsport kom jag inte ihåg) länkade till en artikel om det. Jag blev positivt överraskad när jag såg att Roffes EM-guld var en stor nyhet i aftonbladet.se, men så såg jag sportnyheterna på tv och där nämndes bara Roffes vinst i förbifarten. Någon tråkig golftävling kunde de prata om hur länge som helst, men något så stort som att Sverige fått ett EM-guld i hoppning är inte värt att uppmärksammas mer? Som det står i artikeln ovan så är vi ett av världens mest framgångsrika ridsportländer. Ridsport är den tredje största sporten i Sverige, när ska det uppmärksammas i media?

Vi måste göra något för att få ridsporten på kartan, men vad?

//Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar